loading...
هیئت شاهزاده علی اصغر (ع)
(v1) بازدید : 47 پنجشنبه 01 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

السلام علیک یا علی ابن ابیطالب علیه السلام


http://ma1348.jeeran.com/ali/19.jpg




سحر رسیده بیا خالصانه نیت کن

به ماه روزه به کسب ثواب همت کن

به شکرآنکه به زنجیر بسته شد شیطان

به دشمنان علی بی شمار لعنت کن



با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان در مناجات شبانه شبهای قدر التماس دعا داریم



واحد تبلیغات هیئت شاهزاده علی اصغر علیه السلام



السلام علیک یا امیر المومنین علیه السلام


http://usera.imagecave.com/mpnu/4p2jo6q66.jpg.jpg


مراسم شبهای احیای هئت شاهزاده علی اصغر علیه السلام به شرح ذیل می باشد.



یکشنبه - سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 22:15

مکان :جوادیه انتهای بیست متری خیابان طارمی پلاک 34


قرائت زیارت عاشورا توسط آقای راید پور


مداحی کربلایی احسان حضرتی




مجموعه پیامک های شهادت امیر المومنین علیه السلام




دانی زچه رو دیده ما میگرید
در ماتم شاه اولیا می گرید
تنها ز غمش اهل زمین گریان نیست
عیسی بفلک از این عزا میگرید
شد کشته بمحراب عبادت حیدر
هر دیده بحال مرتضی می گرید
بـا گفتن "قد قتل" ز جبریل امین
در خلد برین خیر نساء میگرید





به شهر کوفه در محراب طاعت
علی شد کشته در حال عبادت
ز پـور ملجم مردود کافر
بخون شد غوطه ور ساقی کوثر


در برج ولامهر جهان تاب علی(ع) است
در شهر علوم نبی باب علی(ع) است
از اول خلقت بشر تا امروز
مظلوم ترین شهید محراب علی(ع) است


با آنکه امید همه هستی تو علی(ع)
بر عرش خدا قائمه هستی تو علی(ع)
آنقدر غریبی که خدا می داند
مظلوم تر از فاطمه(س) هستی تو علی(ع)


امشب این دل یاد مولا می کند
لیله القـدر است و احیا می کند
بشنو ای گـوش دلها بی صدا
نغمه ی فـزت و رب الکعبه را


امشب سر مهربان نخلی خم شد
در کیسه نان به جای خرما غم شد
در خانه ی دور بیوه ای شیون کرد
همبازی کودک یتیمی گم شد



ای کاش علی شویم و عالی باشیم
هم سفره کاسه سفالی باشیم
چون سکه به دست کودکی برق زنیم
نان آور سفره های خالی باشی



خورشید چراغکی ز رخساره علی ست
مه نقطه کوچکی ز پرگار علی ست
هرکس که فرستد به محمد(ص) صلوات
همسایه دیوار به دیوار علی ست
شهادت مولا علی را تسلیت عرض می کنم


محراب کوفه امشب در موج خون نشسته
یا عرش کبریا را سقف و ستون شکسته
سجاده گشته رنگین از خون سرور دین
یا خاتم النبیین، یا خاتم النبیین
از تیغ کینه امشب فرقی دو نیم گردید
رفت آن یتیم پرور، عالم یتیم گردید



به جز از علی (ع) که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر توست اکنون، به اسیر کن مدارا



دعا بدون علی قابل اجابت نیست
که مهر اصل اجابت به هر دعاست علی(ع)
بزن تو دست توسل به دامن مولا
که در جامعه را بهترین دواست علی(ع)


ز مردم دل بکن یاد خدا کن
خدا را وقت تنهایی صدا کن
در آن حالت که اشکت می چکد گرم
غنیمت دان و ما را هم دعا کن



تاراج دل به تیغ دو ابروی دلبر است، مستی قلب عاشقم ز جام کوثر است

بر سر در بهشت خدا حک شده چنین، بختش بلند هر که گرفتار حیدر است





به فرق نازنینش کی اثر میکرد شمشیر / به گمانم ابن ملجم وقت ضربت یا علی گفت






http://usera.imagecave.com/mpnu/4p2jo6q66.jpg.jpg




مجموعه اشعار شهادت حضرت حیدر علیه السلام






وجودم نخل از غم بارور بود

تمام حاصلم خون جگر بود

زهر شاخه هزاران میوه دادم

همانا پاسخم نیش تبر بود

دلم از طفل بر پستان مادر

به دیدار اجل مشتاق تر بود

اگر چه شاخه هایم را شکستند

به هر شاخه هزارانم ثمر بود

چه باک از تیغ زهرا آلود دشمن

علی یک عمر در کام خطر بود

هزاران زخم در دل داشتم من

که بس کاری تر این زخم سر بود

به جان فاطمه آنکه مرا کشت

نه تیغ ابن ملجم میخ در بود

هزاران استخوان بودم گلو گیر

هزاران نیش خارم در بصر بود

به هر اهم هزاران زخم فریاد

به هر زخمم هزارن نیشتر بود

تو ای قاتل مرا کشتی نگفتی

علی یک عمر غمخوار بشر بود

زدی شمشیر بر فرق امامی

که حتی مهربان تر از پدر بود

به اشک و خون دل بنویس (میثم)

علی از فاطمه مظلوم تر بود
                                  حاج غلامرضا سازگار



نه فقط مسجدیان سر به گریبان تواند

نخل و چاه و شب و صحرا همه گریان تواند

دامنت با چه گنه سرخ شد از خون سرت

ای که خلق دو جهان بسته به دامان تواند

ای به خون خفته بگو کیسه خرمات کجاست

فقرا منتظر سفره احسان تواند

کودکانی که گرسنه همه رفتند به خواب

به عزیزان تو سوگند عزیزان تواند

نخل ها در عطش اشک تو بردند به سر

چاه ها منتظر ناله پنهان تواند

اختران شیفته حال نماز شب تو

کوه ها منتظر نغمه قرآن تواند

اشک مظلومی تو می چکد از دیده ما

پاره های دل ما برگ گلستان تواند

آسمان ها همه گریند به مظلومی تو

عرشیان سوخته سینه سوزان تواند

گیسوی حور پریشان شده در باغ بهشت

نه فقط زینب و کلثوم پریشان تواند 

نه دل(میثم)دلسوخته ای جان جهان

هر چه دل هست همه زائر ایوان تواند
                          حاج غلامرضا سازگار

طبیبا وا مکن زخم سرم را 

مسوزان قلب زینب دخترم را 

 طبیبا کار از درمان گذشته 

که آتش آب کرده پیکرم را

 طبیبا نسخه ننویسی که باید

اجل بر چیند امشب بسترم را

 ببند آنگون فرقم را که در قبر

نبیند فاطمه زخم سرم را

در و دیوار مسجد بود شاهد 

که من گفتم اذان آخرم را

 من آن یارم که شستم در دل شب 

تن خونین تنها یاورم را

درود زندگی را گفتم آن روز 

که زد در کوچه قنفذ همسرم را

شکاف زخم و ضعف تن به من داد

نوید وصل حی داورم را

از آن سوزم که امشب گوید آن پیر 

کجا برده فلک نان آورم را

به میثم داده ام سوزی که گوید 

سخن های دل غم پرورم را 

                                              حاج غلامرضا سازگار



گوييد به اين طفلان من شير نمي‏خواهم

اينگونه يتيمان را دلگير نمي‏خواهم

 اي اهل وفا گوييد با قوم جفا پيشه

بردست يتيمانم زنجير نمي‏خواهم

 يك روز به ظرف شير يك روز به ضرب تير

خود شير خدا هستم شمشير نمي‏خواهم

 از زينبم استقبال با سنگ نمي‏ارزد

از لشگرم استقبال با تير نمي‏خواهم

 اركان نمازم را بي واهمه بشكافيد

هنگام نماز امّا تكفير نمي‏خواهم

 تكريم كنم امروز در كوفه يتيمان را

كوفي! ز يتيمانم تحقير نمي‏خواهم

 دل تنگ رسول اللّه دل بسته زهرايم

در ديدن دلداران تأخير نمي‏خواهم

 مشتاق به دلدارم لبيك به لب دارم

يك لحظه لقاء اللّه را دير نمي‏خواهم

 با قاتلم اي دلبند از لطف مدارا كن

هنگام قصاصش هيچ تأثير نمي‏خواهم




دلم گرفته ازین روزگار می گریم

قرار رفته ز دل بیقرار می گریم

شمارش غم دل از حساب بیرون است

خدای را که ازین بیشمار می گریم

من آشنای غریبم که در دل چاهی

شبانه مخفی و نا آشکار می گریم

نخفت دیده بیدار خسته ام یک شب

برای دیدن ایتام زار می گریم

سحر قرار ملاقات سرخ من با یار

چه دیدنی است من از هجر یار می گریم

هنوز در سر من مانده زوزه سیلی

ز سیلی و رخ آن باوقار می گریم

نداشت تاب تماشا خدا گواه من است

من غریب بر آن چشم تار می گریم

چه باک صورتم از خون سر خضاب آید

به یاد دختر در انتظار می گریم


http://bahman24.persiangig.com/eltemasedoa.jpg

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 203
  • بازدید کلی : 2,103