loading...
هیئت شاهزاده علی اصغر (ع)
(v1) بازدید : 104 پنجشنبه 01 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

ملک الموت مزن شعله به زخم جگرم        صبر کن سیر ببینم رخ بابایم را

وای من گر تو مدارا نکنی با پدرم              چه کنم سد نگاهم شده اشک بصرم

قسمت این بود که بالای سرش بنشینم     وقت جان دادن خود گفت مقدر این است

چشم بگشایم و جان دادن او را نگرم          دو مه و نیم دگر فاطمه را هم ببرم

ای پدر مادر مظلومه من یار تو بود               با تن خسته و بازوی کبود از مسجد

من پس از رفتن تو جان علی را سپرم         قول دادم که علی را به سوی خانه برم

دست از دامن حیدر نکشم یک لحظه           قسمتن این بود که بعد از تو بمانم بابا

گر بریزند همه اهل مدینه به سرم               تا که با دادن جان جان علی را بخرم

به فدای سر یک موی علی باد پد                اگر میان در و دیوار دهد جان پسرم

جگرت سوخت  به هربیت که گفتی(میثم)

اجر این سوختنت با احد دادگرم

حاج غلامرضا سازگار


........................................................................

هماي نور شده راه مكه را پوييد      سپس به زمزمه لا اله الا الله

به آب چشمه زمزم، زبان و دل شوييد         دهيد دست به هم لا شريك له گوييد

ز خلق بانگ هوالهو جدا جدا شنويد           به چشم دل همه جا نقش جاي پاي خداست

درون كعبه ز بت‌ها خدا خدا شنويد             به ني نواي وجودم چو ني، نواي خداست

الا تمام جهان گوش، گوش تا شنويد          ز كوه و سنگ و ز هامون دعاي دل شنويد

زبان، زبان محمد، صدا صداي خداست         نداي ختم رسل از حراي دل شنويد

فرشتگان همه در دستشان صحیفة نور      جهانيان شده غرق نشاط و مست و سرور

ز قبضه قبضة خاك حجاز مي‌شنوم              كه اي تمام پري چهره گان زنده به گور

طلوع صبح سفيد شما مبارك باد                 محمد آمده عيد شما مبارك باد

به جسم مردة هستي دميده جان امروز       مكان شده يم انوار لامكان امروز

طلوع كرده ز غار حرا مگر خورشيد               و يا زمين شده مسجود آسمان امروز

رسد ز كوه و در و دشت و بام و نخل و گياه     صداي اشهد ان لا اله الا الله

جهان بهشت وصال محمد است امشب         چراغ ماه، بلال محمد است امشب

زمين مكه گل انداخته ز بوسه نور                    خديجه محو جمال محمد است امشب

در آسمان و زمين اين ترانه گشته علم            بخوان به نام خدايت كه آفريد قلم

الا تمامي خلق خدا به هوش، به هوش           محمد است كه گويد سخن، سرا پا گوش

كه فرد فرد شما را بود دو رشته به دست            و يا دو كوه بلند امانت است به دوش

محمدي كه دو عالم گواه عصمت اوست            همه سفارش او در كتاب و عترت اوست

                                           
              حاج غلامرضا سازگار


یک طرف با ناسزا گفتن خطابم می کنند          با ملامت یک طرف یاران عذابم می کنند

یک طرف نادوستان زخم زبانم می زنند             دشمنان با نیش خند خود کبابم می کنند

یک طرف قوم خوارج با کلامی همچو شمع         این چنین در کوچه و بازار آبم می کنند

جای اینکه یا معز المؤمنین نامم دهند               یا مذل المؤمنین دائم خطابم می کنند

صلح شد جرمم ببین جایی رسیده کارشان         مشرکی از مشرکان دین حسابم می کنند

در مساجد سالها این واعظان خود فروش             هدیه می گیرند و بد گویی ز بابم می کنند

صاحب بیت النبیم ای مسلمانان چه سود             می روم داخل شوم اما جوابم می کنند

               محسن افشار


نمی خواهم بگویم آنچه بین کوچه ها دیدم           مکن اصرار ای زینب بدانی آنچه را دیدم

به بند غم گرفتار و اسیرم تا دم مرگم               که بند ریسمان بر گردن شیر خدا دیدم

خدا داند که آن سیلی شروع دردهایم شد             به یک لحظه در آن کوچه دو صد کرب و بلا دیدم

از آن خنجر که بر پایم نشست هرگز نمی نالم       که من مسمار را در سینه خیر النساء دیدم

شرار طعنه و زخم زبان از زهر بد تر بود               چه گویم من چه از دوستان بی وفا دیدم

در این غربت شبیه جد خود خیر البشر هستم         که از ملعونه ای همسر نما جور و جفا دیدم

                جواد حیدری



غزیب شهر خراسان عزیز زهرایم          رئوف همچو خدای رحیم و یکتایم

به دستگیری سائل همیشه مشهورم         منم که ضامن آهو میان صحرایم

به هر کجا که صدا می کند مرا مسکین          به غزبت دل خونم قسم که می آیم

رضای فاطمه را از من غریب بجو                 که من کلید رضای علی و زهرایم

به نام من به در آور لباس احرامت               که من خود عاشق این جامه مصفایم

اگر شرایط احرام تو شکسته شده              مدار غصه به حکم تو خورده امضایم

قبولی زحمات محرم و صفر است              هر آن که ناله زند در عزای عظمایم

منم غریب که جز من کسی غزیب نشد         بجز جواد کسی بر دلم حبیب نشد

                                جواد حیدری


***************************************************************


پیامک 28 صفر




من کیستم گدای تو یا ثامن الحجج

شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج

بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز

تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج



با نام رضا به سینه ها گل بزنید

با اشک به بارگاه او پل بزنید

فرمود که هر زمان گرفتار شدید

بر دامن ما دست توسل بزنید



بر در دوست به امید پناه آمده‎ایم

همره خیل غم و حسرت و آه آمده‎ایم

چون ندیدیم پناهى به همه مُلک جهان

لاجرم سوى رضا بهر پناه آمده ‎ایم



امروز که سر بر حرمت می آیم

انگار تمام عشق کامل شده است

ای ضامن آهو ! به غریبی سوگند

دل کندن از این ضریح مشکل شده است



دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
رحلت پیامبر اکرم (ص) بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد



زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی ؟
بی پناهم ، خسته ام ، تنها ، به دادم می رسی ؟
گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگیم
ضامن چشمان آهوها به دادم می رسی ؟
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی ؟

خراسان می‎دهد بوی مدینه/ خراسان کوه غم دارد به سینه

 

خراسان را سراسر غم گرفته/ در و دیوار آن ماتم گرفته

 

شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد




ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 162
  • بازدید کلی : 2,062